تجهیز مطب و کلینیک

مشاهده نمونه پروژه ها

پایگاه دانش

مقالات و خبر‌های تخصصی رایگان

هوگرسام

دوره‌های تخصصی و آموزشی

هوگرسرویس

نصب، تعمیر و نگهداری تجهیزات

بر اساس سازنده (برند)

دوربین داخل دهانی

دوربین داخل دهانی: اگر از قابلیت های عملکردی بگذریم، جای تردید نیست که تجهیز مطب به تکنولوژی های روز دنیا، از عوامل بسیار تأثیرگذار در دیدگاه و ذهنیت مراجعان است. شما با این کار، اعتماد بیماران را جلب می کنید و به آنها نشان می دهید که برایشان ارزش و اهمیت قائل هستید. اما این کار، نیازمند هزینه است. از اینرو باید با آگاهی تمام، اقدام نمود و در زمینه خرید تجهیزاتی گام برداشت که سرمایه گذاری درست و بجایی محسوب شود.

در میان همه تجهیزاتی که مورد نیاز یک مطب دندانپزشکی است، دوربین های داخل دهانی دندانپزشکی اغلب نادیده گرفته می شوند. حال آنکه می توان ادعا کرد یکی از مهم ترین و موثرترین وسیله ای که می تواند در عملکرد حرفه ای شما نقش پررنگی ایفا نماید، همین دستگاه کوچک است که نسبت به قیمت مناسب و معقولی که دارد، می تواند گام های زیادی شما را به جلو حرکت دهد.

دوربین های داخل دهانی، قلم های کوچک دیجیتالی هستند که بدون ایجاد درد، ناراحتی و عارضه های ناخوشایند، ضمن مشارکت بیمار در پروسه درمان، تصاویر با کیفیتی را در کمترین زمان ممکن تهیه نموده و بلافاصله روی مانیتور به نمایش در می آورند. آنها به بخش جدایی ناپذیر دندانپزشکی دنیا تبدیل شده اند و به دلیل حضور بیمار در مراحل تشخیص، درک بهتر و توصیه پذیری بیشتری را فراهم می کند.

دوربین داخل دهانی یک دوربین ویدئویی کوچک دستی است که اندازه ای در حدود آینه دندانپزشکی یا یک خودنویس دارد و یک غلاف پلاستیکی یک بار مصرف دارد که برای جلوگیری از انتقال آلودگی استفاده میشود. از دوربین داخل دهانی برای گرفتن تصویر از دندانها با بزرگ نمایی 25 برابر و ایجاد تصویر از آنها بر روی نمایشگر استفاده میشود تا بتوان به خوبی آنها را با بیمار بررسی کرد. همچنین از این دوربین برای گرفتن فیلم از تمامی فضای داخل دهان استفاده میشود تا بتوانید مشکلاتی مانند رسوبات و جرمها، پوسیدگی دندان، ساییدگی دندان و شکستگی یا خالی شدن پر کردگی دندان را ببینید. در نهایت تصاویری برای ثبت در پرونده بیمار گرفته میشود تا به عنوان مرجعی برای نتیجه درمانهای کنونی و آینده از آن استفاده شود. حتی میتوان این تصاویر را چاپ کرد و همراه با خود به منزل برد.

کافی است برای شروع، اهمیت آن را در میزان پذیرش بیماران در نظر بگیرید. دندانپزشک، در طول درمان مدام تلاش می نماید بیمار را متقاعد سازد که مشکل دندانش چیست و چگونه لازم است با او همکاری کند. حال اگر ظاهر امر تشخیص او را تأیید نکند، کار دندانپزشک بسیار مشکل خواهد شد. اما در حال حاضر، دوربین های داخل دهانی دندانپزشکی ، می تواند دیدگاه بیمار روی یونیت را دگرگون سازد. او به سادگی می پذیرد که نیاز به درمان دارد.  این کار به او حس خوبی می دهد. در واقع به بیماران اجازه داده می شود که با هر سطح تحصیلات و درکی، در فرآیند تشخیص مشارکت کنند و چیزی را ببینند که دندانپزشک متخصص و مجربشان می بیند! از اینجا به بعد، کار برای دندانپزشک آسان است. می تواند با کمترین تلاشی بیمار را متقاعد سازد و برنامه های پیشنهادی درمان را بیان و اجرا نماید.مزایای استفاده از دوربین داخل دهانی:

دوربین داخل دهانی دندانپزشکی، دندانپزشک را قادر میسازد همکاری بیمار برای درمان را افزایش دهد به طوری که بیمار به خوبی متوجه مشکل شده و دستورات دندانپزشک را به دقت رعایت میکند. به خصوص این موضوع در شرایطی که باید درمورد روش درمانی با بیمار صحبت شود یا درمانهای دیگری مطرح میشوند، اهمیت زیادی پیدا میکند چرا که بیمار با آگاهی کافی از وضعیت موجود و نتایج احتمالی میتواند تصمیم بگیرد و انتظارات واقع بینانه خواهد داشت.

بیماران با مشاهده تصاویر داخل دهانشان راحت تر میتوانند سوال بپرسند و بهتر میتوانند اهمیت بهداشت را درک کرده و گزینه های درمانی را بررسی کنند.

چون تصاویر به دست آمده از دوربین دندانپزشکی واقعی است، میتوان بر روی آن به بیمار کاملا توضیح داد که چگونه بهداشت را درست رعایت کند و مسواک و نخ دندان استفاده کند یا چگونه مشکل دهانی برایش ایجاد شده است.

با بزرگ نمایی قدرتمند دروبین داخل دهانی تصویر بسیار دقیق و واضحی از دهان به دست می آید به همین علت در آن مراحل اولیه مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه نیز نمایان میشود در حالی که با چشم غیر مسلح نمیتوان به وجود آنها پی برد.

مراحل پیشرفت درمان را با این تصاویر میتوان به بیمار نشان داد. این امر به خصوص در درمانهای چند جلسه ای اهمیت بیشتری دارد و انگیزه کافی به بیمار میدهد تا مراحل درمانی را ادامه دهد.