کوئیک کوپلینگ چیست؟

آخرین بروز رسانی: 18ام بهمن, 1402
47

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

کوئیک کوپلینگ چیست؟

کوئیک کوپلینگ چیست؟

با توجه به استریل کردن مطب و تجهیزات دندانپزشکی در یونیت های دندانپزشکی باید، شیلنگ های هندپیس ها به شکلی باشند که، قابل جدا شدن باشند. زیرا ممکن است به مرور زمان این شیلنگ ها کثیف شوند و جرم ایجاد شده در آنها باعث ایجاد گرفتگی شود به همین جهت نیاز است باز شوند تمیز و ضدعفونی شوند. با توجه به این موضوع یونیت هایی هم هستن که دارای استانداردهای لازم هستند اما این مورد را ندارند.

شیلنگ که از تابلت خارج شده است، باید به صورت کوپل شونده، حالت کوپلینگ یا اتچمنت به راحتی وصل شود. با یک چرخش کوپل شود و با یک چرخش پاد ساعت گرد آزاد شود و شما بتوانید شیلنگ را به راحتی جدا کنید.

امروزه کوپلینگ ها بسته به شرکت سازنده و مواد به کار رفته دارای ویژگی های متنوعی هستند. این ابزار به طور عمومی یک ابزار است که در صنایع مختلف می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. طبیعتا این ابزار های دندان پزشکی ظریف تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری نیز دارند.

علاوه بر ویژگی دو سوراخه یا چهارسوراخه بودن، این ابزار را می توان با توجه به جنس بدنه نیز دسته بندی کرد. در حال حاضر بهترین نوع کوپلینگ دندانپزشکی، کوپلینگ های تیتانیومی هستند که از مقاومت و بازده بالایی برخوردار میباشند.

دیدگاه خود را بنویسید