موتور ایمپلنت دندانپزشکی

آخرین بروز رسانی: 22ام اسفند, 1402
34

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

موتور ایمپلنت دندانپزشکی

موتور ایمپلنت دندانپزشکی

موتور ایمپلنت یکی از وسایل مورد استفاده در کاشت ایمپلنت دندان است. این دستگاه از 4 قسمت اصلی یعنی پدال کنترل، کنسول مرکزی، میکرو موتور و یک ضد زاویه متصل به میکرو موتور تشکیل شده است. میکروموتور مهمترین و اصلی ترین قطعه دستگاه مذکور می باشد. بسته به تعداد جراحی های انجام شده در مطب؛ این پزشک است که باید تصمیم بگیرد که آیا یک دستگاه برای مطب کافی است یا خیر. البته اگر دو موتور ایمپلنت در مطب وجود داشته باشد. در صورت عدم موفقیت یکی از آنها، کار بیماران و پزشکان فلج نمی شود.موضوع ایمپلنت دندان علاوه بر زیبایی از نظر سلامت فردی نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد در تصادفات رانندگی دندان های طبیعی خود را از دست داده اند. برخی دیگر به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دندان های طبیعی خود را از دست دادند. گاهی این ریزش دندان در میانسالی و گاهی در سنین پایین اتفاق می افتد. بنابراین افراد برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین زیبایی خود باید از ایمپلنت دندان استفاده کنند. موتور ایمپلنت یکی از وسایل مورد نیاز در جراحی ایمپلنت و ایمپلنت دندان است که توسط پزشکان متخصص ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که برای ایمپلنت دندان نیاز به یک پزشک ماهر و با تجربه است و همچنین یک دستگاه مناسب و باکیفیت در کیفیت ایمپلنت تاثیر بسزایی دارد.

اجزای موتور ایمپلنت دندانپزشکی

موتور ایمپلنت یا موتور جراحی دندان از قطعات مختلفی تشکیل شده است و در صورت بروز مشکل در هر یک از این قطعات، کار دستگاه دچار اختلال می شود و یا دیگر کیفیت لازم را نخواهد داشت و باید در اسرع وقت تعمیر شود. در ادامه به بررسی برخی از اجزای تشکیل دهنده دستگاه ایمپلنت موتور می پردازیم.

  • سیستم کنسول مرکزی

این قسمت از دستگاه به شما امکان کنترل سرعت و تنظیمات دستگاه را می دهد.

  • پدال

با استفاده از این قسمت از دستگاه می توان آن را خاموش و روشن کرد اما در مدل های پیشرفته تر پدال چند منظوره است و می توان از آن برای کنترل سرعت، جهت و گشتاور و حتی انتخاب برنامه استفاده کرد. یکی از مواردی که روی قیمت موتور ایمپلنت تاثیر می گذارد پدال آن است.

  • میکروموتور

میکروموتور قطعه ای است که نیروی لازم برای حرکت و استفاده از زاویه را تامین می کند.

  • سیستم آبیاری

این قسمت از دستگاه در زمان های مختلف قابل تنظیم است.

  • ایمپلنت زاویه ای

این قسمت از موتور ایمپلنت مهمترین قسمت این دستگاه است که می توان از آن برای ایجاد سوراخ در لثه یا استخوان فک استفاده کرد. و هنگام خرید باید به کیفیت آن که بالا و پیشرفته است توجه کنید.

مطلب پیشنهادی : موتور ایمپلنت دندانپزشکی

عملکرد موتور ایمپلنت دندانپزشکی

اکثر روش های جراحی ایمپلنت در مطب انجام می شود. پزشک باید سعی کند تجهیزات لازم را برای تمام اقدامات در مطب فراهم کند. یکی از آن ابزارهای ضروری موتور ایمپلنت است. کار با این دستگاه نیاز به تخصص و مهارت دارد. این دستگاه را نمی توان در خانه استفاده کرد.

برای جراحی ایمپلنت باید فضای کافی در مطب وجود داشته باشد. فضای کافی برای جراح و دو پرسنل، یک صندلی جراحی و حداقل یک کابینت مجهز در مطب مورد نیاز است. در واقع، موتور ایمپلنت خود دستگاه بزرگی نیست، اما به تجهیزات جانبی زیادی نیاز دارد.

تجهیزات جانبی ای که در کنار موتور ایمپلنت، الزامی هستند

  • اکسیژن با فشار مثبت و اکسید نیتروژن مکمل های ضروری هستند. بسیاری از سیستم های حفاری به نیتروژن یا هوای فشرده نیاز دارند.
  • هندپیس های پرسرعت و کم سرعت نیز از اقلام ضروری هستند. تجهیزات حفاری ایمپلنت با گشتاور بالا و سرعت کم نیز اجباری است.
  • نور کافی برای جراحی و نور جانبی کافی برای اقدامات حمایتی بخش جدایی ناپذیر کار ایمپلنت است. یکی دیگر از ویژگی های مهم وجود مانیتور کامپیوتر است. مانیتوری که در آن رادیوگرافی به راحتی قابل مشاهده است.
  • بر این اساس یک واحد رادیوگرافی باید در دسترس باشد. گرفتن عکس بدون حرکت بیمار در بهبود عملکرد موتور ایمپلنت بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید