عصب کشی دیجیتال دندان

آخرین بروز رسانی: 9ام مهر, 1402
228

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

عصب کشی دیجیتال دندان

عصب کشی دیجیتال دندان

وقتی دندان یک فرد با پوسیدگی دچار آسیب می‌شود، ساختار دندان او از بین می‌رود زیرا پوسیدگی به تدریج به عمق و بافت دندان خواهد رسید، در چنین مواردی، درمان عصب کشی می‌تواند مشکل دندان بیمار را برطرف کرده و هرگونه علائم درد بیمار را بدون ریسک کشیدن دندان برطرف کند. با روش‌های نوین دندانپزشکی دیجیتال این کار در کمترین زمان ممکن و با انتخاب بهترین طرح درمان برای دندان آسیب دیده انجام می‌شود .

عصب کشی یک عمل ریشه درمانی است که در آن خمیر دندانی آسیب دیده از “کانال” ریشه دندان خارج شده، سپس کانال با مواد خاصی پر می‌شود و سپس “ترمیم نهایی” روی دندان قرار داده می‌شود (تاج یا پل دندانی). به زبان ساده، عصب کشی یک عمل دندانی است که بر روی دندانی انجام می‌شود که دیگر نمی‌توان با پر کردن دندان آن را حفظ کرد. دندان آسیب دیده در صورتی که درمان عصب کشی روی انجام نگیرد، در معرض خطر کشیده شدن قرار می‌گیرد.بسیار مهم است که تاج (روکش) روی دندانی که تحت درمان عصب‌ کشی قرار گرفته، نصب شود که در ویدیویی که در بالا مشاهده کردید، بهترین درمان برای دندان عصب کشی شده در نظر گرفته شده است.

منبع : دکتر علیرضا رضایی – دندانپزشک دیجیتال

بهترین درمان دندان عصب کشی شده جهت بازسازی تاج ، آنله های سرامیکی، درمان اندو و روکش دندان تمام سرامیک در یک جلسه با سیستم

کدکم  (CAD/CAM) در مرکز دندانپزشکی دیجیتال دکتر علیرضا رضایی

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان

بیمارانی که عصب کشی دندان انجام می دهند نیاز به رعایت موارد و انجام مراقبت هایی دارند. هدف از انجام مراقبت ها این است که بیمار کمتر به عوارض بعد از عصب کشی دچار شود. در ادامه مهم ترین این موارد را برای شما درج کرده ایم:

  • بعد از عصب کشی چنان چه بیمار احساس درد داشته باشد می تواند از مسکن هایی مانند ژلوفن و ناپروکسن استفاده کند. همچنین مصرف آنتی بیوتیک ها باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
  • در صورتی که بیمار بعد از عصب کشی دندان همچنان احساس درد شدید داشته باشید به این معنا است که درمان ریشه موفقیت آمیز نبوده و دندان می بایست کشیده شود.
  • چنان چه دردهای دندان بعد از عصب کشی با استفاده از مسکن ها التیام نیافتند حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • نواحی دندانی که عصب کشی شده است را حتما باید تمیز نگه دارید به طوری که اطمینان داشته باشید هیچ گونه آلودگی در آن نواحی وجود ندارد.
  • سعی کنید تا مدتی پس از عصب کشی دندان، از مواد سفت و چسبنده استفاده نکنید، همچنین در حین مسواک زدن مراقب باشید فشاری به ناحیه عصب کشی شده وارد نشود.
  • از آنجا که دندان های عصب کشی شده تا مدتی نسبت به سرما و گرما حساس می باشد سعی کنید تا مدتی از مصرف غذاهای سرد و گرم استفاده نکنید.
  • استفاده از روکش دندان توصیه می شود چرا که از عفونت دوباره دندان جلوگیری می کند. همچنین تا قبل از روکش کردن دندان سعی کنید هیچ گونه فشاری به دندان عصب کشی شده وارد نشود.
  • بعد از عصب کشی دندان استفاده از مسواک منعی ندارد اما از نخ دندان تا بعد از روکش و ترمیم کامل دندان استفاده نکنید چرا که باعث خارج شدن پانسمان دندان می شود.

دیدگاه خود را بنویسید