ساکشن پرتابل جراحی

آخرین بروز رسانی: 16ام بهمن, 1402
56

بازدیدها

2

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

ساکشن پرتابل جراحی

ساکشن پرتابل جراحی

ساکشن دندانپزشکی شامل یکسری وسایل و تجهیزات دندانپزشکی است که به منظور مکش بزاق دهان و خونی که در حین جراحی ایجاد می شود به کار می رود. این وسیله در طول زمان جراحی یا عملیات دندانپزشکی ، در داخل دهان بیمار قرارداده می شود و با مکش مواد داخل دهان، از ورود آن به بدن بیمار جلوگیری میکند. این دستگاه، یکی از کارآمدترین و البته اصلی ترین دستگاه در دندانپزشکی است که بدون آن امکان ادامه عملیات جراحی امکان پذیر نمی باشد.

در طی چند سال اخیر استفاده از ساکشن های ابی و هوایی از طرف وزارت بهداشت (اداره کل تجهیزات پزشکی) ممنوع اعلام شده است. که ساکشن های موتوریزه یا ساکشن های برقی را جایگزین آنها کردند. با توجه به این موضوع مدتی طول می کشد تا ساکشن های ابی و هوایی از روی یونیت های دندانپزشکی حذف شوند. اما در حال حاضر تقریبا تقریبا ساکشن های هوایی حذف شده اند و به عنوان آپشن محسوب می شوند.

این ساکشن ها که ساختاری مانند کیس کامپیوتر دارند در کنار یونیت دندانپزشکی نصب می شوند. که به عنوان ساکشن های جراحی شناخته شده و معمولا به صورت تخلیه همزمان عمل می کنند. یعنی با توجه به اینکه عمل ساکشن در دهان بیمار انجام می‌شود عمل تخلیه هم صورت می گیرد و مخزنی که در داخل وجود دارد سریعا تخلیه می‌شود.

ساکشن هایی که دارای فیلتر هایی در داخل دستگاه (فیلتر آنتی باکتریال) هستند هر دو عمل ساکشن و تخلیه را به صورت همزمان انجام می‌دهد.

مزیت استفاده از ساکشن های پرتابل

  • آب کمتری مصرف می‌شود

چون ساکشن های ابی یونیت ها مبتنی بر استفاده از آب تمیز هستند که مصرف آب مطب را خیلی بالا می برند. پس بهتر است از ساکشن های برقی یا ساکشن های جراحی استفاده کنید.

  • جلوگیری از ورود و خروج هوای آلوده به محیط

اشکال ساکشن های هوایی این است که هوای آلوده اطراف دهان بیمار را به محیط انتقال می‌دهند.

دیدگاه خود را بنویسید