روشنایی چراغ یونیت در چشم بیمار

آخرین بروز رسانی: 2ام بهمن, 1402
81

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

روشنایی چراغ یونیت در چشم بیمار

روشنایی چراغ یونیت در چشم بیمار

بدیهی است که دهان انسان مکانی تاریک است و برای اشراف به آن باید از نورهای پر قدرت استفاده نمود. چراغ یونیت دندانپزشکی یکی از مهم ترین تجهیزات مطب یک دندانپزشک می باشد. اگر دندانپزشک دید بهتری بر روی دهان شخص بیمار داشته باشد در نتیجه بهتر می تواند روند درمانی را آغاز کند و به سرانجام برساند. روند کلی کار چراغ دندانپزشکی به این گونه می باشد که جریان برق از طریق رشته های به جنس تنگستن به وجود می آید. حباب لامپ چراغ یونیت دندانپزشکی برای جلوگیری از برخورد با اکسیژن از نوعی گاز به شکل راکد پر شده است. در هنگام ایجاد برخورد الکتریکی، اتم های موجود در رشته تنگستانی به بالاترین سطح خود رفته است. در مسیر بازگشت این اتم ها به سطح نرمال فوتون، آزاد می شود. ویژگی این شکل از آزاد شدن انرژی، نور و گرما می باشد.

مطلب پیشنهادی : یونیت دندانپزشکی

میزان روشنایی در چشم بیمار در چراغ یونیت دندانپزشکی

روشنایی در چشم بیمار، یعنی میزان لوکس نوری که به چشم بیمار می‌رسد. یکی از فاکتور های مهم در انتخاب چراغ یونیت دندانپزشکی بعد از لوکس نور، که عدد استانداردی هست، بحث روشنایی در چشم بیمار می‌باشد.

کادر نور

یک مستطیل که روبه روی حفره دهان بیمار در فاصله ۷۰سانتی متری می‌باشد.
با توجه به استاندارد، میزان شدت نوری که به چشم بیمار که فاصله آن ۶ سانتی متر می‌باشد، لوکس نور در این نقطه در این خط ۶سانتی متری باید کمتر از ۱۲۰۰ لوکس باشد.
بعضی از چراغ ها به این مورد دقت نمی کنند. چون بیمار نیز در حین کار شما، نور به چشمانش می خورد.
کسی که می خواهد استاندارد داشته باشد حتما باید این مورد را دقت کند. چراغی استاندارد هست که لوکس نور آن کمتر از ۱۲۰۰ باشد.

دیدگاه خود را بنویسید