دندانپزشک متخصص برای ایمپلنت دندان

آخرین بروز رسانی: 9ام بهمن, 1402
1,213

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

به چه دندانپزشکی برای ایمپلنت دندان باید مراجعه کنم؟

دندانپزشک متخصص برای ایمپلنت دندان

اگر فکر می کنید می توانید برای کاشت ایمپلنت دندان به اولین مطب دندانپزشکی که سر راه خود می‌بینید مراجعه کنید؛ کاملاً در اشتباهید. درصورتیکه یک یا چند دندان شما افتاده و نیاز به کاشت ایمپلنت دارید؛ انتخاب بهترین متخصص کاشت دندان بسیار مهم است. زمانی که می خواهید با صرف هزینه بالا دندان جدیدی داشته باشید باید تمام ریسک فاکتورهای شکست ایمپلنت دندان را کاهش دهید. مراجعه به ایمپلنتولوژیست و جراح دهان و دندان یکی از مهمترین ریسک فاکتورهای موفقیت کاشت ایمپلنت است.
جراحی کاشت ایمپلنت فرآیند پیچیده ای است که در آن پریودنتیست ها، پروستودنتیست ها، ایمپلنتولوژیست و جراح فک و دهان درگیر هستند و برای اینکه کاشت ایمپلنت موفقی داشته باشید باید دقت کنید که تمام این متخصصین در حرفه خود آموزش های لازم را دیده باشند و تجربه کافی کسب کرده باشد.
جراحان فک و دهان باید حدود ۴ سال آموزش های لازم را در خصوص جراحی بیهوشی و نحوه کاشت ایمپلنت ببینند. پریودنتیست ها و پروستودنتیست ها نیز باید در یک برنامه آموزشی جراحی بعد از فارغ التحصیل شدن به مدت سه سال شرکت کنند.
بنابراین فقط در صورتی که متخصصین مذکور دارای گواهینامه مربوط به گذراندن این دوره ها باشند می توانید به آنها برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی اطمینان کنید. دندانپزشکان عمومی نیز می توانند با گذراندن دوره هایی ،گواهینامه کاشت ایمپلنت دندان را بگیرند اما تجربه و تخصص آنها به اندازه جراحان، ایمپلنتولوژیست ها و پریودنتیست ها نیست.
سوال مهمی که پیش می آید این است که چرا باید یک ایمپلنتولوژیست و جراح دهان و دندان را به جای یک دندانپزشک معمولی برای کاشت ایمپلنت انتخاب کنید؟
پاسخ ساده ای که می توان به این سوال داد نیاز به انجام عمل جراحی برای کاشت ایمپلنت است. بنابراین بهتر است متخصصی را انتخاب کنید که بتواند جراحی را با موفقیت انجام دهد و به ابزارها و فرآیند جراحی دهان و دندان آشنا باشد.
مطمئناً ایمپلنتولوژیست و جراح دهان و دندان که دوره‌های آموزشی پیشرفته ای برای کاشت ایمپلنت دیده اند؛ تجربه و تبحر بیشتری نسبت به دندانپزشک عمومی دارند و در نتیجه احتمال بروز خطر یا عوارض جانبی یا شکست ایمپلنت دندان پس از کاشت توسط آنها کاهش خواهد یافت.
علاوه بر این، تصمیم‌گیری در خصوص جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته به منظور بهبود کیفیت زندگی با توجه به هزینه ای که برای آن می کنید؛ بسیار مهم است. همین هزینه بالا می تواند مهمترین دلیل انتخاب یک جراح و ایمپلنتولوژیست حرفه ای برای کاشت ایمپلنت دندان باشد تا بتوان از آگاهی و دانش او برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل مطمئن بود.
یکی دیگر از جنبه های مهم کاشت ایمپلنت های دندانی، بهبود زیبایی چهره و طرح لبخند است. متخصصین ایمپلنت دندان معمولاً تجهیزات بهتری در اختیار دارند و به تکنولوژی پیشرفته ایمپلنت دندان مسلط هستند چون آموزش های بیشتری در این زمینه دیده‌اند و ابزارهای مخصوصی در اختیار دارند تا بتوانند دندان های مصنوعی را کاملا شبیه دندان طبیعی بسازند یا لثه های اطراف ایمپلنت را به نحوی شکل دهند که طبیعی تر به نظر برسد و از لحاظ زیبایی کاملا رضایت بیمار را جلب کند.
از طرفی پریودنتیست ها اطلاعات بیشتری در خصوص درمان بیماری های لثه دارند. البته جراح دهان و دندان و ایمپلنتولوژیست نیز در درمان بیماری های لثه کاملاً تخصص دارد چون این دانش به عنوان بخشی از دوره آموزشی ایمپلنت دندان با عنوان بیماری های لثه و عفونت ها و چگونگی درمان آنها به این متخصصین آموزش داده می شود.
بدیهی است ایمپلنتولوژیست برای گرفتن تخصص خود، زمان زیادی صرف کرده و مطالعات بسیاری در این زمینه داشته و آموزش تخصصی و حرفه ای دیده است. پس اعتماد به متخصص ایمپلنت دندان بسیار راحت تر از یک دندانپزشک عمومی است.

متخصص کاشت دندان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اولین و مهمترین ویژگی متخصص کاشت ایمپلنت دندان این است که مجوز و گواهینامه های لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی را گرفته باشد. بهترین انتخاب این است که به یک ایمپلنتولوژیست به جای دندانپزشک عمومی مراجعه کنید. چون ایمپلنتولوژیست یا جراح دهان و دندان آموزش های لازم را در زمینه این تخصص دیده است.

دیدگاه خود را بنویسید