دستگاه پک استریل دندانپزشکی

آخرین بروز رسانی: 23ام اسفند, 1402
22

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

1

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

دستگاه پک استریل دندانپزشکی

دستگاه پک استریل دندانپزشکی

یک رول بخار برای بسته بندی و استریل نگه داشتن تجهیزاتی که در اتوکلاو بخار استریل می شوند استفاده می شود. این محصول دارای یک لایه کاغذ سلولزی و یک لایه فیلم PET می باشد و می توان از آن در فرآیندهای اتوکلاو بخار و اتن اکسید، گاما و حرارت خشک استفاده کرد.نرم افزارهای پزشکی و دندانپزشکی در فرآیند استریلیزاسیون و اتوکلاو باید با کاغذهای مخصوص بسته بندی شوند که به آن کاغذهای پزشکی می گویند که به صورت رول پیچیده می شود و یک طرف آن کاغذ و طرف دیگر آن فیلم که بهتر است. بگذارید آن را رول اتوکلاو استریل بنامیم. نام دیگر دستگاه رول پک اتوکلاو استریل فلک یا رول است. استفاده از این دستگاه رول پک در ایران برای استریل کردن و اتوکلاو کردن بسیاری از ابزارها رایج است که محافظت بسیار خوبی در برابر میکروب ها می باشد.
دستگاه رول پک در چه زمینه هایی استفاده می شود:

  • بیمارستان ها
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • لوازم آرایشی

در گذشته برای پیچیدن وسایل پزشکی و دندانپزشکی در اتاق های CSR از پارچه استفاده می شد که مشکلاتی را ایجاد می کرد. یکی از آن مشکلات پرز شدن پارچه بود که برای سلامتی بیمار بود و استریل شدن اگزودا. از آن زمان استفاده از پارچه منسوخ شد و استفاده از رول اتوکلاو رایج شد.

نکات مهم در انتخاب دستگاه پک دندانپزشکی

انتخاب دستگاه پک دندانی مناسب یا هیت سیلر باید با توجه به چند نکته انجام شود:

  • ابتدا باید توجه کنیم که برای بسته بندی بزرگترین وسیله یا ابزار به چه طول و عرضی نیاز داریم تا بتوان پهنای مناسب دستگاه پک را انتخاب کرد.
  • دستگاه بسته بندی باید دارای درجه پزشکی باشد زیرا کیفیت و عرض درز مهم است تا بتواند پس از فرآیند استریلیزاسیون استریل خود را حفظ کرده و به مواد بسته بندی آسیب نرساند.
  • سرعت لازم باید با توجه به تعداد پک ها یا بسته بندی ها مشخص شود، مثلاً در نوبت کاری چه تعداد بخیه یا پک باید انجام شود و چه شخص یا افرادی قرار است این کار را انجام دهند، هر چه سرعت پک بیشتر باشد یا سیلر، قیمت آن بالاتر است. و وجود کاتر یا تیغه برش در دستگاه بسته بندی می تواند سرعت کار را افزایش دهد.
  • فضای فیزیکی قابل استفاده در مطب یا کلینیک دندانپزشکی در صورت نیاز به کاتر برش میز و ریل یا تعداد بیشتر سیلر باید در نظر گرفته شود.
دستگاه پک استریل

یکی از مواردی که حتما باید در خریداری همه ی ابزار آلات دندانپزشکی به آن توجه کنید کیفیت ساخته شده است که در خرید دستگاه پک اتوکلاو خیلی مهم می باشد. روش های متعددی هست که ما از کیفیت و کارآمدی مطلوب دستگاه پک اتوکلاو با خبرشویم. همچنین سازمان هایی در جهان وجود دارند که با بازبینی های اصولی و تخصصی شده در انتخاب محصولات کمک میکنند.  این مرکزهای سنجش کیفی به ما میگویند که محصول نهایی  از استاندارد مطلوبی از نظر ساخت و کارایی برخوردار است. همچنین از اصلی ترین استانداردهای موجود می توان به FDA آمریکا ، CE  اروپا ،TUV  آلمان و نیز ISO  ایران اشاره نمود.

پس اولین نکته ای که درهنگام خریداری دستگاه پک اتوکلاو و یا هر ابزار آلات دندانپزشکی میبایست به آن دقت کرد. این است که مورد تایید استانداردهای معتبر دنیا باشند. این مسئله باعث ایجاد اطمینان و اعتماد برای پزشکان میشود.

در یک مطب یا کلینیک دندانپزشکی، باید باتوجه به تعداد لازم بسته بندی در یک روز کاری، تصمیم گرفت که به چه سرعتی برای سیل کردن یا دوخت بسته‌بندی نیاز داریم. هر چه سرعت دوخت بالاتر باشد، قیمت دستگاه پک دندانپزشکی یا سیلر حرارتی بالاتر می رود. معمولا سیلرهای دستی و پدالی برای یک مطب دندانپزشکی کافی هستند. اما ممکن است یک کلینیک پرکاربرد یا بیمارستان، نیاز به سیلر روتاری و میز برش داشته باشد.

دیدگاه خود را بنویسید