جایزه صعود به جام جهانی

آخرین بروز رسانی: 18ام مهر, 1402
119

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

جایزه صعود به جام جهانی

جایزه صعود به جام جهانی

ایوب قهرمانی، یک دندانساز اهل ارومیه بود که در میان هیاهو و هیجان روزهای راهی شدن تیم ملی به جام جهانی به دفتر روزنامه رفته و وعده داده بود اگر بازیکنان تیم ملی به دور دوم صعود کنند برای هر کدام یک دندان مصنوعی خواهد ساخت. او البته خودش توضیح داده بود اگر اعضای تیم ملی به دندان مصنوعی نیاز نداشته باشند برای خانواده یا دوستانی که آنها معرفی کنند این دندان مصنوعی را خواهد ساخت.

دندانساز آذری وده داده بود اگر تیم ملی فوتبال به دور دوم جام جهانی سال ۱۹۷۸ صعود کند برای تمامی بازیکنان دندان مصنوعی خواهد ساخت

در لابلای اخبار مربوط به جام جهانی ۱۹۷۸ و پاداش های مختلفی که اقشار مختلف جامعه فوتبال برای بازیکنان تیم ملی در نظر می گرفتند یک خبر جذابیت ویژه ای داشت.

ایوب قهرمان قیمت ساخت هر دست‌دندان را دو هزار تومان اعلام کرده بود، با این اوصاف. جایزه او پنجاه هزار تومان به نرخ آن زمان قیمت داشت. بگذریم که امروز نیم متر نخ دندان هم بیشتر از ۲ هزار تومان است، اما به هر حال در آن دوران هزینه دندان مصنوعی در حد هزینه حقوق یک کارمند رسمی دولت بوده است، شاید هم کمی بیشتر.

ایوب قهرمانی یکی از علاقه مندان فوتبال بود که در آن روزهای جذاب با این پیشنهاد با مزه، علاقه‌مندان به فوتبال را سرگرم کرد، شاید امروزی‌ها هم اگر قرار بود مثل آقا ایوب عمل کنند، پیشنهاد ایمپلنت مجانی را می‌دادند هر چند فوتبالیست‌های امروز با وضع اقتصادی خوبشان نیاز به دندانپزشکی ندارند!/ منبع سایت طرفداری

ایوب قهرمانی

دیدگاه خود را بنویسید