اطلاعیه شرکت هوگر درباره فیلتر جداکننده آمالگام

آخرین بروز رسانی: 9ام بهمن, 1402
140

بازدیدها

1

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

اطلاعیه شرکت هوگر درباره فیلتر جداکننده آمالگام

اطلاعیه شرکت هوگر درباره فیلتر جداکننده آمالگام

کنوانسیون میناماتا، یک معاهده بین ‌المللی در خصوص جیوه است و هدف اصلی آن، حفاظت از سلامت انسان و محیط زیست از انتشار و رهاسازی جیوه و ترکیبات جيوه از منابع انسان‌ساز آن است. در این راستا به اطلاع کلیه همکاران و دندانپزشکان عزیز می رسانیم شرکت تجهیزات دندانپزشکی هوگر دارای نمایندگی انحصاری توزیع فیلتر جدا کننده آمالگام در کل کشور می باشد. برای اطلاع از قوانین و لایحه معاهده کنوانسیون میناماتا جهت استفاده از فیلتر جداکننده آمالگام که به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی، رئیس مجلس شورای نگهبان و سازمان حفاظت از محیط زیست رسیده است اینجا کلیک کنید.

تکنسین های محترم سراسر کشور می توانند از طریق فرم استخدام به صورت پیمانکار نصب فیلتر با ما همکاری داشته باشند.

آمالگام چیست؟

آمالگام دندانی مخلوطی از جیوه ی مایع و الیاژ پودری متشکل از نقره وقلع و مس است. احتمالا قدیمی ترین ماده ترمیمی است و به علت رنگ نقره ای آن به سادگی قابل تشخیص است . بعضی از مردم گمان میکنند که این آمالگام کاملا از نقره ساخته شده است اما در حقیقت ترکیبی از نقره جیوه و قلع همراه برخی اجزای دیگر مثل مس است. محبوبیت اما لگام این روز ها کمی کم تر شده است چراکه ترمیم های همرنگ دندان روی کار امده اند. برخی از کشور ها استفاده از آمالگام را به علت ورود جیوه به اکوسیستم های طبیعی خود ممنوع کرده اند . اما هیچ گزارشی مبنی بر سمیت خود آمالگام به صورت گوارشی و یا در ترمیم های دندانی وجود ندارد . ترمیم های آمالگام ارزان قیمت تر و با استحکام و معمولا طول عمر بیشترند . اما گاهی برای اتصال مناسب انها به دندان نیاز است تا مقداری از نسج سالم دندان برداشته شود. بعلاوه چون از اهن ساخته شده است امکان حساسیت به سرما و گرما پس از ترمیم وجود دارد.

این ماده به مدت بیش از صد سال است که در سراسر دنیا برای ترمیم دندان استفاده می‌شود. این ماده در سال ۱۸۱۲ توسط یک شیمیدان انگلیسی شناخته و در سال ۱۸۳۳ به دنیا معرفی شد.

دیدگاه خود را بنویسید