اطلاعاتی درباره دوربین های داخل دهانی

آخرین بروز رسانی: 9ام آذر, 1397
603

بازدیدها

2

بازدیدهای امروز

2

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

دوربین های داخل دهانی

انچه در مقاله ی اطلاعاتی درباره دوربین های داخل دهانی مطالعه میکنید

دوربین های داحل دهانی چیست؟

در چه مواردی از انها استفاده میشود؟

ویژگی های دوربین دستگاه چیست؟

چند مزایای این دستگاه ؟؟

 

مفاهیم پایه

اطلاعاتی درباره دوربین های داخل دهانی:Intraoral Cameras از دو کلمه Cameras به معنی دوربین‌ها و Intraoral به معنی داخل دهانی است و در کل به معنی دوربین‌های داخل دهانی است.

فیزیولوژی

مشکلات دهان و دندان امروزه یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در سرتاسر جهان است. البته امروزه با پیشرفت وضعیت بهداشت ، میزان فساد و از بین رفتن دندان بسیار کمتر از گذشته است ولی با توجه به نوع تغذیه ، عادات غلط و عدم به کارگیری صحیح روش‌هـای بهـداشتی ، معضلات دندان هنوز هم وجود دارد.

چگونه کار می کند؟

دوربین‌های کوچک دستی قابل استریل که با داشتن فیبر نوری در سر آن می‌توانند مانند آینه دندانپزشکی تصویری از داخل دهان بیمار را به مانیتور نصب شده در مقابل دندان پزشک نمایش داده و یا عکس برداری کند.

در چه مواردی به کار می رود؟

این گونه دوربین‌ها که در واقع نمونه‌ای از هندپیس‌های دندان پزشکی به شمار می آید ، در بسیاری از فرایندهای جراحی دندان کاربرد داشته و بازگوکننده وضعیت محیط داخل دهانی و بـه خصوص دندان‌ها در انجام پروسه جراحی است.

مشخصات دوربین

همانند سایر دوربین‌های دیجیتال معمولی که یـک حافـظـه جانبی (Flash Memory) دارنـد ، این دوربین‌ها نیـز قـابلیـت ذخیره سازی عکس‌های گرفته شده در قالب‌های متداول را (همانند JPEG و …) البته با حافظـه محدود (بسته به حجم Memory Flash) را دارند. بدین ترتیب احتمال استفاده از این گونه تصاویر در انواع نرم افزارهای محیط کار دندان پـزشکی وجود داشتـه و قابل پـیوست به پرونده الکترونیک بیمار است.

دسترسی به این تصاویر در مراجعات بعدی به پرونده بیمار بسیار آسان بوده و امکان هیچ گونه عدم ناسازگاری در نمایش مجدد تصاویر وجود ندارد.
همانند سایر دوربین‌ها ، امکان متمرکز شدن بر روی یک محل خاص (Focus) با دقت بالا وجود دارد.

مزایای دوربین های داخل دهانی

– کیفیت تصاویر
– ابعاد و وزن دوربین
– رنگ و رزلوشن تصویر
– کنترل نور LED
– قدرت لنز
– پشتیبانی از قالب‌های متداول تصاویر
– کنترل لرزش‌های احتمالی
– اتصال به کامپیوتر
– برقراری ارتباطات بی سیم با سایر دستگاه های جانبی
– هزینه.

دیدگاه خود را بنویسید