آیا جرمگیری دندان درد دارد؟

آخرین بروز رسانی: 14ام آبان, 1402
164

بازدیدها

3

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

آیا جرمگیری درد دارد؟

آیا جرمگیری دندان درد دارد؟

جرمگیری یکی از ضروری ترین درمان های دندانپزشکی است. پلاک میکروبی،مهم ترین عامل ایجاد بیماری های لثه و پوسیدگی های دندانی است. به علت سطح ناصاف جرم های دندانی، تشکیل پلاک های میکروبی بر روی آن ها بیش از دندان است و با مسواک زدن نیز نمی توان این پلاک ها را حذف کرد. از طرفی جرم ها باعث بوی بد دهان و بد شکلی دندان ها و نیز تخریب لثه و لق شدن دندان ها می شوند. از این رو، بسیار مهم است که جهت جرمگیری و معاینات دوره ای به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنیم. افراد زیادی به سبب اینکه از انجام خدمات دندانی می‌ترسند از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی اجتناب می کنند. یکی از خدمات دندانپزشکی که اغلب افراد تصور می کنند درد زیادی را به سبب آن تحمل خواهند کرد جرم گیری دندان می باشد.در حالیکه اگر جرم های دندانی بر روی دندان بیشتر شوند سبب پوسیده شدن دندان ها می شوند در حالی که وقتی دندان ها دچار پوسیدگی می شوند دندان ها درد زیادی را تحمل کرده و نیاز است که به عصب کشی دندان پرداخت.

مزایای جرم گیری دندان

  • از بین رفتن لکه های دندانی
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان ها
  • جلوگیری از بوی بد دهان
  • جلوگیری از کرم خوردن دندان ها
  • جلوگیری از پریودنتال
  • و..

در پاسخ به سوال آیا جرم گیری دندان درد دارد؟ باید بگوییم خیر جرم گیری دندان درد ندارد و اگر افراد به دندانپزشک متخصصی جهت جرم گیری دندان مراجعه نمایند به هیچ عنوان دردی را تحمل نخواهند کرد چرا که دندانپزشک متخصص با مهارت بسیار زیادی به جرم گیری دندان ها می پردازد. البته بهتر است یادآور شویم اگر افراد دچار درد بسیار کمی شدند نیز طبیعی می باشد چرا که جرم های دندانی در حال از بین رفتن هستند ولیکن اگر درد دندان ها بسیار زیاد و طاقت فرسا باشد نیاز است که دندان ها توسط درمانگر مجددا معاینه و بررسی شوند تا علت درد دندانی تشخیص داده شود.

از آنجایی که جرم های دندانی بر روی سطح دندان ها تجمع نموده اند به هنگام جرم گیری دندان ها نیز ممکن است دندان ها دچار درد و ناراحتی کمی شوند‌. در حالی که برخی افراد تصور می کنند وقتی با جرم گیری دندان ها، دندان هایشان دچار درد می شوند مینای دندانشان تراشیده شده یا دکتر دندانپزشک بافت دندانی ایشان را دستکاری نموده است و به دندان ها آسیب وارد شده است در حالی که این چنین نیست. زمانی که جرم بر روی دندان وجود داشته باشد دندان ها نمی توانند به خوبی سرما و گرما را احساس کنند خصوصا در مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی.

بنابراین درد پس از جرم گیری دندان وجود ندارد ولیکن اگر میزان کمی از درد را تجربه نمودید نگران نباشید با توجه به مقاومت دندان هایتان و برداشتن جرم ها از روی سطح دندان ها این درد بسیار طبیعی می باشد.

جرمگیر Woodpecker مدل UDS E LED

خون ریزی هنگام جرمگیری 

اصلا جای نگرانی نیست. اگر دندان هایتان به هنگام جرم گیری دچار خونریزی شوند طبیعی است بنابراین ذهنتان را درگیر نکرده و اجازه دهید دندانپزشک متخصص پروسه جرم گیری دندان را مجددا ادامه دهد.

لق شدن دندان ها پس از جرمگیری 

پروسه جرم گیری سبب لق شدن دندان ها نمی شود و اگر این احساس را دارید صرفا به دلیل تجمع جرم بر روی دندان ها می باشد. چنانچه زمانی دندان ها لق می شوند که جرم ها جایگزین بافت لثه شده و به تحلیل استخوان های نگهدارنده دندان می پردازند. بنابراین نیاز است جهت جرم گیری دندان به موقع اقدام نمود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود اگر جهت جرم گیری دندان به موقع اقدام نکرد ممکن است میزان جرم های دندانی سبب پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی مثل عفونت و لق شدن دندان ها شوند ولیکن اگر در زمان مناسب به جرم گیری پرداخت با وجود احساس کمی درد، از بروز مشکلات شدیدتر پیشگیری می گردد.

دیدگاه خود را بنویسید