آزمون صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی

آخرین بروز رسانی: 21ام مرداد, 1402
246

بازدیدها

2

بازدیدهای امروز

0

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

آزمون صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی

آزمون صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی

هدف اصلی این آزمون سنجش توانایی های بالینی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی است. آزمون صلاحیت بالینی متمایز از آزمون و ارزیابی هایی است که پس از اتمام بخش های مختلف بالینی برگزار می شود. صلاحیت بالینی دکتری عمومی دندانپزشکی به روش ساختارمند عینی بالینی اجرا می شود. دانشجویان در صورت مردودی در آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی لازم است به کارشناسی و کاردانی تغییر رشته دهند.

دانشجویان دندانپزشکی هم آزمون پره انترنی می‌دهند

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری اولین دوره آزمون پره انترنی دندانپزشکی در مهر 1402 خبر داد.

دکتر رضا یزدانی با بیان اینکه اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی را در مهر ماه سال جاری برگزار می‌کنیم، گفت: این آزمون تا حدودی شبیه به آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی است. ما در وزارت بهداشت تصمیم داریم که آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی را پیش از آغاز دوره انترنی برگزار کنیم. در واقع، آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی تا حدودی شبیه به آزمون جامع علوم‌پایه پزشکی است؛ به جای اینکه دانشجویان از منظر دروس پایه مورد ارزیابی قرار گیرند در دروس بالینی ارزیابی می‌شوند.

صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی ادامه داد: آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود و شرط دانش‌آموختگی در این رشته است.

دکتر یزدانی در پایان با بیان اینکه اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی و برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی دو اتفاق مثبت است، خاطرنشان کرد: این دو رویداد می‌تواند بر کیفیت آموزش رشته دندان‌پزشکی اثربگذارد. به طور قطع مشکلاتی در دانشکده‌ها وجود دارد که با بررسی‌های ارزیابان بیرونی برطرف می‌شوند. اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی موجب ارتقاء کیفیت آموزش دندان‌پزشکی می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید