آتش سوزی در مطب دندانپزشکی

آخرین بروز رسانی: 10ام بهمن, 1402
106

بازدیدها

2

بازدیدهای امروز

1

زمان مطالعه بر حسب دقیقه

آتش سوزی در مطب دندانپزشکی

آتش سوزی در مطب دندانپزشکی

با توجه به ایمنی کلینیک ها و مراکز درمانی در مقابله با آتش سوزی یکی از مولفه های مهم در کیفیت مراقبت های بهداشتی است که عدم توجه به آن عواقب زیان باری داشته است. مراکز درمانی محل های کاری هستند که به دلیل انواع فعالیت ها و عوامل بالقوه خطرناک در معرض خطر حوادث آتش سوزی هستند. این مواردشامل استفاده ازتجهیزات الکتریکی و منابع احتراق، اتصال کوتاه برق و وجود انواع موادشیمیایی انفجاری است.

یونیت و صندلی دندانپزشکی

بردهای یونیت دندانپزشکی

با توجه به استاندارد جهانی به نام IEC60695 که براساس این استاندارد بردها با سه گرید تقسیم بندی میشوند یا همون مدارهای چاپی بردها باید استاندارد v0 v1 یا v2 رو داشته باشند. البته این عدد بزرگتر می شود در زمانی که وقت می برد این برد الکترونیکی به اشتغال برسد اگر یک جرقه ای در رسانه ها یا بین ترک هایی ک پشت برد وجود دارند رخ بدهد، زمانی که از ۱۰ ثانیه تا ۳۰ یا ۶۰ ثانیه زمان ببرد که این اشتعال در برد انجام شود این گرید بندی شده و در دنیا برای یونیت های صندلی دندانپزشکی استاندارد V2 در نظر گرفته شده است که تولید کنندگان ملزم به رعایت آن هستند در حال حاضر تمام تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی مطابق استاندارد جهانی عمل کرده و این استاندارد را در بردهای یونیت هم رعایت کردند. یعنی در زمان هایی که یونیت صندلی مثلا چراغ دندانپزشکی با بیشترین آمپر در حالت هالوژن بکشد یک سری قطعات ممکن است داغ شده یا آمپر بزند اصطلاح فنی و تمپرچر یا دمای آنها بالا برود.

همانطور که گفته شده با رعایت این استاندارد شما می توانید با خیال راحت از یونیت استفاده کنید بدون اینکه خطر آتش سوزی که در نهایت منجر به خسارت به مطب و یا افراد شود.

دیدگاه خود را بنویسید